Dag 35 – Smeknamn du har och varför

Dag 35 – Smeknamn du har och varför
När jag var mindre kallades jag för Naddie, det var typ mitt namn. Nu är det nästan ingen som gör det, men jag älskade det namnet. Försökte även tvinga på Maria och Ella att kalla mig för Serpico/Paco för polisen Serpico, Maria kallar mig bara för det när jag gör något märkvärdigt. Några kallar mig för Motown, Min kusin kallar mig för Sly, men det jag har blivit kallad för mest efter Naddie är Baby. Som Baby i Dirty Dancing ni vet, men det kallar min mammas farbror mig, Uncle Fred ni vet, jag har hetat det sen jag var typ.. 6-7 år. Nu när han ringer till morfar så frågar han hur "Baby" mår och morfar brukar alltid säga: han ringde och frågade vart Baby var! Alltid när man ringer så skriker han "Whatsup Baby!?"
där har ni mina smeknamn, ganska många förklaringar men jaja, jag älskar smeknamn men ingen kallar mig för något.. förutom det jag sa nyss men jag vill ha ett smeknamn. Det är det bästa med att byta skola & klass. En ny identitet. Jag har alltid älskat det med att byta skola. Då kan man ju bara säga hej jag heter si och så men ni kan kalla mig för så. Där har ni det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0