New

Nu har jag en ny kategori! USA heter den, då jag kommer visa er runt i vissa städer, idag blir det LA/Hollywood, imorgon Las Vegas och på onsdag kanske San Francisco. Okej, bilderna har jag tagit från Isabel Adrian's blogg. Vi kan börja med Hollywood Blvd, där alla stjärnor finns. Vid sommaren brukar det vara minst en gala nästan varje dag, det är oftast ganska så trångt, för att det är stängt där man kan gå. Men såhär brukar det se ut. Exempel när jag var där i somras var Sly Stallone där, Dolph Lundgren, Jet Li, jätte många. Men jag orkade faktiskt inte vara där, haha. Nästa dag var Bow Wow och alla där, då hade the Lottery Ticket en screening. Så brukar det vara där.
Sen finns det en trappa man kan gå upp för, då du hamnar vid en mall, fast den är både ute och inne. Då får du dessa utsikter. Den sista bilden är där Jimmy Kimmel brukar spela in, om man kommer på morgonen får man gratis biljetter, bredvid, både höger och vänster så finns det massor med fina shops där man kan köpa feta Hollywood grejer. Om du går till en affär som har slutsålt på nåt, går du till den bredvid.
Bredvid, på vänstra gatan finns det även en Forever 21 affär, och bredvid den finns det en GAP affär. Båda har en vakt.
Moving on. Det finns vissa affärer i LA där det växer "mossa" på, eller ja, växter. Och jag säger det så ni inte tror att hela affären har möglat till, hahaha. Det är väldigt fint, nu kanske ni inte ser så bra på bilden men..
Här ser ni traffik. Traffiken blir värst vid klockan fyra, fem, uppåt. Där vid kvällen blir det värst. Det beror på construction work. Vet inte hur man säger det på svenska men.. dom bygger och jobbar. Dom försöker att undvika det vid morgonen då alla måste rusha till jobbet. Detta heter rush hour. Men det är väldigt dåligt efter som att folk är ju trötta, eller ska någonstans som en fest eller något på kvällen, så, ja.. Man kan sitta fast i tre timmar. Rush hour är väldigt jobbigt. Om inte du är mitt i stan, som på bilden där dom är fast vid Staples Center. Jag älskar att köra förbi SC, förut hatade jag det, men nu älskar jag det. MEN jag hatar SC när Lakers eller Clippers spelar, för då snackar vi om fricken trafik, alltså.
Nu ska jag tipsa om några ställen.

Millions of Milkshakes. http://www.millionsofmilkshakes.com/
Det här stället ligger i West Hollywood, och den andra finns i Westfield Culver City. MOM är då ett ställe där man kan fixa sin egna smoothie/milkshake, dom stänger klockan två på morgonen vilket jag tycker är sjukt bra. Man kan hälla i, bokstavligen allt du kan tänka på, som är gott. Och.. normalt..? Och bara mixa på! MOM är känt för att nästan varje vecka kommer det en kändis och blendar sin smoothie, och varenda grej dom väljer kommer på menyn, så exempel Lindsay Lohan gick dit för någon tid sen med sin lilla syster Ali, och hon gjorde en milkshake. Den blev en egen smak, och heter The Lindsay Lohan Shake. Alla har en shake där, The Kardashians, LaToya J, alla, Miley, här kan ni se alla som har en shake. Listan är lång.. http://www.millionsofmilkshakes.com/celebA-Z.php.
Sen har vi.. The Americana at Brand. Ett utav världens mest magiska ställe, om ni frågar mig. Klassisk musik spelas högt, kändisar kommer och går, artister sjunger, den vackra vatten fontänen år på. Åh. Du kan platta håret gratis, köpa fejk body jewelry, du kan göra allt. Det är som en mall, fast ute, som sagt. Allt är nästan ute där, haha. Där finns H&M, Forever 21, Ed Hardy, allt. Det finns även en Barnes & Nobles där, som ni verkligen måste gå till. Varje gång jag såg en sprang jag dit. Det är magiskt. Första våningen är det magazines, böcker, DVDs och CD skivor, andra våningen är det böcker, och tredje finns en Starbucks (det är så i alla B&Ns) med mera.
Jag kanske skriver mer imorgon! Men, här fick ni 0,0000000000000000000001 delat på fem hundra miljoner, del av Los Angeles. Ni vet Uppsalas stan? Alltså, stan? Det där är typ.. LA's minsta mall. Allt tillsammans, alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0