Film tips

Här får ni ett film tips innan jag lägger mig. Filmen heter En kvinnas doft, eller Scent of a Woman och beskrivs såhär:

 "Al Pacino spelar den pensionerade, blinde och arrogante överstelöjtnanten, som anställer en ung man (Chris O'Donnell) som sin personlige assistent. Det är en berättelse om motsättningar som möts. Och det blir ett möte som kommer att förändra dessa båda mäns liv för alltid."

Förklaringen säger allt,
det handlar om en blind man som vill leva livet. Det är en otroligt sorlig film, men kanske en utav de bästa jag någonsin sett. Chris O'Donnell spelade jätte bra, för att vara tonåring, allt såg väldigt äkta ut. Och såklart, Al. Jag säger bara såhär. Han vann en Oscar för den här rollen.
Men man blev ledsen när man såg filmen, det visar (tycker jag) hur ensamt det är för vissa personer. Men allt ändras i slutet. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0