Feel the pressure

Har ont i magen. Det är nu man känner pressen. Pressen att få över 200 poäng. Varför är mitt drömjobb det mest komplicerade? Jag har aldrig förstått det där. Jag har väldigt ont i magen. Om inte jag kommer in i ett utav de tre schools jag söker till, kommer jag inte gå ett år på någonting för att söka in igen, då kör jag utan gymnasieskola. Det är en sån stor press för mig, alla känner kanske inte så, men det gör jag. Jag ska alltså få 200-250 poäng när jag har räknat ut att jag kommer få minst 170 till max 195 poäng. Och då snackar vi om hela 7 VGn, ni som känner mig vet att det är för mycket.. för mig. Ett är redan borta, för hemkunskapen. Vi har tittat på film, jag har inte varit med två ggr eller så, och sen har Jon varit borta en gång, och nu har vi bara en gång till, sen är det slut, helt slut. Jag kommer knappast få VG där. Musik ville jag också ha VG i, men vi har tittat på film, haft lektion en eller två ggr, och nu är hon sjuk skriven, sen är det också slut. Jag har tappat bort minst 30 poäng nu. Vad kul att dom två ämnena vad dom jag ville satsa på mest, plus engelskan och bilden. Och med vampyrens betyg i SV & SO så kommer jag ingenstans, delar ut G minus till alla som kan mycket mer än vad han ser. Ni fattar säkert vad jag snackar om, man kan inte prata sånt här med någon som inte går i nian, det här är för komplicerat för mig till och med.

Kommentarer
Postat av: nadia

I FEEL YA WOMAN

2010-10-27 @ 22:47:56
URL: http://adaora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0