?

För dom som undrar vad man pratar här i Dubai så är det arabiska men mest engelska. & min familj pratar persiska och mest engelska, kan kanske visa en video imorgon.. vi hade en jättestor diskussion idag om Chanel i en timme, där 50 % av allt pratades på engelska, min familj pratar engelska. Det är inte så att vi inte kan persiska, såklart vi kan, men alla är uppväxta i Canada eller USA, så vi pratar jätte många språk. Det kan bli såhär.
"Are, man mikham beram ba that man right there harf bezanam" (Ja, jag ska prata med han där borta)
Eller
"Shoma ontori kardi, right? Right then." (Du gjorde sådär, eller hur? Dåså)
Vi säger ofta right & you know what I mean? En utav mammas farbröder har två söner som inte pratar persiska, båda är uppväxta i LA, en förstår lite persiska, så jag brukar prata engelska med mammas farbror också. Och mormor och morfar pratar engelska med mig ibland. Där har ni det, många frågar mig i skolan vad vi pratar hemma, så there you go. God natt.

Kommentarer
Postat av: GUESS WHO?!

- fan vad coolt :)

2010-12-27 @ 18:32:17
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0